Jedną z wielu technik która pozwala zamaskować rysy jest metoda SSR, która zyskuje coraz więcej zwolenników wśród zmotoryzowanych.
Drobne otarcia, ubytki lakieru, odpryski, powstałe w wyniku uderzeń drobnych kamyków oraz płytkie zarysowania na karoserii wcale nie muszą oznaczać konieczności ponownego lakierowania.
Są różne sposoby, aby zamaskować takie wady bez lakierowania całego elementu.
Na czym ona polega? Czy rzeczywiście jest tak skuteczna?
Sprawdzimy to!
Szkolenia po których otrzymasz CERTYFIKAT
Na czym polega metoda SSR?
SSR (z ang. Sprayless Scratch Repair) jest systemem szybkiego maskowania uszkodzeń karoserii bez ich ponownego malowania.
W skrócie: proces ten polega na wypełnieniu ubytku specjalnym, opatentowanym preparatem, który przypomina lakier.
Uszkodzenie jest później polerowane i zlewa się kolorystycznie z powierzchnią lakieru.
To beznatryskowa metoda, dzięki której można usunąć różnego rodzaju ubytki.
Ze względu na wysoką jakość pracy oraz korzystne ceny za wypełnianie zadrapań, to bardzo popularny sposób pozbywania się większych i mniejszych rys.
Warto jednak zaznaczyć, że preparaty SSR dostępne są przeważnie dla licencjonowanych warsztatów specjalistycznych.
Chcąc więc skorzystać z metody, należy udać się do odpowiedniego fachowca.
Zastosowanie SSR to doskonały sposób do pozbycia się mniejszych rys i zadrapań, które nie naruszyły jeszcze dolnej warstwy lakieru.
Są one na tyle widoczne, że psują wizualny efekt pojazdu, a dzięki metodzie SSR można je sprawnie usunąć.
Również ślady przetarć oraz drobne odpryski, powstałe przez kontakt z piaskiem, można zamaskować.